Militär i förorterna?..

Diskussioner kring händelser efter kalla krigets slut. Värd: LasseMaja
Användarvisningsbild
mrsund
Medlem

Re: Militär i förorterna?..

Inlägg av mrsund » 01 feb 2018 10:23

Göstring skrev:
von Adler skrev:Jag vidhåller att Strv 103 var tänkt som stridsvagn och skulle använts som stridsvagn i en offensiv roll
Men knappast i förorterna, väl? Ryssarna hade problem med att kanonen på deras stridsfordon inte kunde eleveras för att bekämpa mål i höghus. Strv 103 hade knappast haft bättre möjligheter där. Frontpansaret var kraftigt lutat; uppifrån förtas den fördelen. Insmugglade rpg:er skulle med lätthet bekämpa en 103:a från taken och i den vinkeln skulle "staketet" inte vara i vägen.
haha, nä i förorten används den mer defensivt, brigaden placeras i en halvcirkel och skjuter på säkert avstånd.

varjag
Medlem

Inlägg av varjag » 04 feb 2018 11:42

Nytt grepp ?? Utan trupp.....
Malmös polisstationer får kpist-beväpnad bevakning mot gängkriminella
kpist-polis-8573553.jpg
Polisen försvara i.a.f. - sig själva :lol:

Varjag
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Användarvisningsbild
Hans
Medlem

Inlägg av Hans » 04 feb 2018 12:40

@varjags bild.

Är han till vänster från Nationella insatsstyrkan eller piketen och han till höger vanlig sheriff? Viss skillnad i utrustning.

MVH

Hans

varjag
Medlem

Inlägg av varjag » 04 feb 2018 22:06

Hans skrev:@varjags bild.

Är han till vänster från Nationella insatsstyrkan eller piketen och han till höger vanlig sheriff? Viss skillnad i utrustning.

MVH

Hans
Ingen aning Hans.
Men - ''insats'' eller ''piket'' - jag har alltid trott polisens uppgift var att skydda allmänheten.
Inte sina egna bastioner.

Vad Sverige anbelangar, hade jag uppenbart fel :roll:

mvh, Varjag

Användarvisningsbild
mrsund
Medlem

Inlägg av mrsund » 05 feb 2018 09:37

I helgen där jag bor 4 killar, i dotterns klass rånade på kläder och skor och en utbrunnen bil på skolan + lite annat som jag inte orkar hålla reda på, eftersom man blir så jävla deprimerad, min förort är en av malmös lite finare, kan inte vara kul att bo i det övriga, min systerson bor var senaste dödskjutningen ägde rum i helgen, de flesta i området reagerar bara på smällar i deras omedelbara närhet nu. Det har blivit svårt att prata om alla incidenter på fikarasten, vi blandar ihop väldtäkterna, sprängningar. Skjutningar osv de har blivit såmånga attman måste ha en lista för att ha koll

varjag
Medlem

Inlägg av varjag » 05 feb 2018 12:06

mrsund skrev:I helgen där jag bor 4 killar, i dotterns klass rånade på kläder och skor och en utbrunnen bil på skolan + lite annat som jag inte orkar hålla reda på, eftersom man blir så jävla deprimerad, min förort är en av malmös lite finare, kan inte vara kul att bo i det övriga, min systerson bor var senaste dödskjutningen ägde rum i helgen, de flesta i området reagerar bara på smällar i deras omedelbara närhet nu. Det har blivit svårt att prata om alla incidenter på fikarasten, vi blandar ihop väldtäkterna, sprängningar. Skjutningar osv de har blivit såmånga attman måste ha en lista för att ha koll
Jag tror mig förstå din - och andras förtret, ja ilska - över förändringarna i det f.d.svenska samhället.

Men, felet är den svenska valmanskår - som röstat IN - alla dessa ''multikultare'' som skapat eländet.

Expressen - skrev i en ledare 2010;

"Hur torftig vore inte gatubilden utan alla influenser utifrån?"

Dom - har verkligen skingrat torftigheten !

Du och andra ''avvikande svenskar'' - har bara att finna er i - Deras Nya - Swerabia :cry:

Varjag